Cerita Kami

Salt-Water Sandals

Reka bentuk asal yang bermula pada tahun 1940-an, Sandal Salt-Water pada asalnya diperbuat daripada cebisan kulit sebagai satu cara untuk mengatasi kekurangan kulit dalam Perang Dunia II. Walter Hoy menggunakan cebisan untuk membuat sepasang sandal untuk anak perempuannya, Marjorie.   
 
Berita tentang perkara tersebut tidak lama kemudian tersebar dan keluarga dari seluruh StLouis, bertanya sama ada Walter boleh membuat sandal untuk anak-anak mereka.  

 

Kini, lebih daripada 75 tahun dan reka bentuk klasik kasut Hoy terus memberikan keselesaan kulit yang tahan lama dengan mempamerkan ciri sikap fesyen yang amat praktikal.

Digabungkan dengan gancu lidah logam kalis karat dan dihasilkan dalam pelbagai pilihan warna dan reka bentuk, kualiti yang dapat bertahan dan warisan yang terbukti sandal mereka tidak dapat dipersoalkan lagi. 
 
Sandal Salt-Water diperincikan dengan tapak sandal getah yang dijahit dengan halus dan rapi, sementara sandal jenis Sun-San dibuat di atas tapak dengan ikatan uretana yang berenjut. 

 
Kedua-dua siri ini diperbuat daripada 100% kulit yang disalutkan bahan tampalan kalis air dan kesemuanya akan menyesuai mengikut bentuk kaki pengguna apabila dipakai secara berulang kali. Gancu kalis karat membolehkan tali untuk disesuaikan bagi kaki yang tirus atau lebar.

"Reka bentuk asal yang bermula pada tahun 1940-an, Sandal Salt-Water pada asalnya diperbuat daripada cebisan kulit sebagai satu cara untuk mengatasi kekurangan kulit dalam Perang Dunia II."

Ia sangat sesuai dan hebat untuk berlari masuk dan keluar dari lautan (atau semasa mengharung dalam lopak!) dan boleh dibasuh dengan tangan menggunakan detergen yang lembut - merupakan sandal musim panas yang sempurna untuk wanita dan kanak-kanak, bagi keadaan basah dan kering. 

 
 
Sekiranya anda ingin membaca lebih lanjut tentang keluarga Hoy dan bagaimana kisah Salt-Water bermula, sila lihat artikel ini dalam Guardian di sini.